Монтессори -центр "Соняшник"

Какой вид органического поражения мозга у вашего ребенка
Всего ответов: 1
Мини-чат
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

Інновація «з бородою»!
Сьогодні дуже модним терміном стало слово «інклюзія». Його використовують скрізь, де хочуть привернути увагу громадськості до гнучкості власних поглядів щодо проблеми освіти дітей з інвалідністю. Ним жонглюють чиновники, лікарі, педагоги, соціальні працівники, часто в повній мірі не розуміючи його змісту та значення. Інклюзію подають як інновацію, створюючи нові освітні та соціальні програми. Я ж хочу переконати вас у тому, що не треба «створювати велосипед»! Відома італійка – лікар, педагог, антрополог Марія Монтессорі майже 100 років тому вже створила інклюзивний метод, який сьогодні відомий, як «Метод Монтессорі». З цим дивовижним методом я познайомилась вперше на семінарі в 1996р., який проводила тренер з Чилі. Я була вражена до глибини душі не лише рівнем дошкільної і шкільної освіти, а й винятковим ставленням до особистості дитини в країні, де донедавна панував кривавий режим Піночета. Такого рівня ми не досягли ані за 70 років радянської влади, ані за 15 років незалежності. Впровадження цього методу стало сенсом мого життя. А філософія Марії Монтессорі – моєю життєвою філософією. Завдяки універсальності та інклюзивності цього методу, за ним вже давно працює багато закладів по всьому світі. Може, саме тому проблема соціалізації та навчання дітей-інвалідів там майже вирішена. Через це мені дуже болісно чути про те, що метод Монтессорі придатний лише для розумово відсталих дітей. А коли уточнюєш, що ж саме можна застосовувати для цієї категорії, чуєш у відповідь: «Сенсорний матеріал». Ось так фразою, вирваною із контексту, вже близько 15 років в Україні нівелюється чудовий метод, здатний врятувати життя не тільки хворим, а і здоровим дітям. Так! Саме врятувати життя ! Бо життя буває не лише фізичне, коли б’ється серце, а і психічне, розумове, соціальне, духовне, особисте… З цих «життів» і складається життя особистості. Прикро, що традиційна освіта бере до уваги, здебільшого, розумове життя, тому і використовує у своїй роботі лише зручну для себе частину методу Монтессорі. І саме тому в будь-якому звичайному шкільному класі лише 2 – 3 відмінника, а решта – «середнячки». Метод Монтессорі – це, насамперед, 80% філософії, без якої він мертвий. Тому, маючи навіть придбаний за каталогом весь сенсорний матеріал, корекційні педагоги часто розводять руками – метод не працює ! А формула успіху дуже проста : Щира душа + філософія Монтессорі + матеріал, який є в наявності . Основним гаслом методу є прохання дитини «допоможи мені зробити це самому», а головним завданням всіх навчальних курсів методу (їх шість! а не лише сенсорика!) є «впорядкування хаосу оточуючого середовища». Монтессорі вважала, що для дітей, як хворих, так і здорових, необхідне спеціальне розвиваюче середовище, в якому будуть представлені всі знання про світ, представлені через еталони основних досягнень людської думки, а дитина повинна пройти шлях людини до цивілізації саме в дошкільному віці. Ще в 1896 році вона, спираючись на власний досвід, дійшла висновку, що інтелектуальна недостатність – це проблема більше педагогічна, ніж медична. З огляду на вищезазначене, постає питання: на яку категорію дітей розрахований цей метод? Висновок – він універсальний, інклюзивний. В ньому немає шаблонного планування, порівняння успіху однієї дитини з успіхами іншої, немає місця перевіркам і показовим виступам. Є лише щоденне життя, сповнене любові, поваги, взаємодопомоги та постійне відкриття нескінченно цікавого світу. На жаль, останнім часом в Україні ім’я Марії Монтессорі стало розкрученим брендом. Часто використовується в комерційних інтересах – приваблює клієнтів, в тому числі і батьків, що виховують дітей з інтелектуальною недостатністю і мають щире бажання віддати їх навчатися «по Монтессорі». Це бажання безсоромно експлуатується ділками від педагогіки. Дозвольте дати декілька порад: – Якщо фахівець пропонує Вам свої послуги як фахівець з методу Монтессорі , вимагайте від нього сертифікат «Вчителя Монтессорі», або «Монтессорі-терапевта». Слід розрізняти поняття «Метод Монтессорі» та «Монтессорі-терапія». – Не очікуйте великих результатів у розвитку Вашої дитини, якщо Вам пропонують Монтессорі-терапію, оскільки це адаптований напрямок, в якому заздалегідь занижується планка, до якої може дотягтись Ваша дитина, він може використовуватись лише як пошук тих «точок росту», які не вражені хворобою і з яких можна починати шлях до розвитку. – Якщо Вам пропонують навчання в групі Монтессорі разом з дитиною, не сподівайтесь побачити великих зрушень у розвитку Вашої дитини, оскільки порушується один з базових компонентів методу – розвиток особистості в умовах свободи і незалежності. – Якщо Ви бажаєте отримати позитивний результат за методом Монтессорі, пам’ятайте: група повинна складатись з 5 – 8 осіб, кількість занять не менше 3-х разів на тиждень тривалістю не менше 2-х годин. А головне – прийміть філософію Монтессорі як філософію свого життя і не припиняйте роботу вдома! Наша Полтавська міська неприбуткова громадська організація Монтессорі-Центр реабілітації дітей-інвалідів дошкільного віку «Соняшник» понад 10 років працює за цим методом. І я, як учитель Монтессорі (сертифікат №130, виданий Українським освітнім Монтессорі-Центром), співзасновник та керівник проектів нашої організації, готова поділитися з вами своїм досвідом і запалити у ваших серцях світло Справжнього Монтессорійця. 2007р Ельвира Попова, учитель Монтессорі Монтессори-Центру реабілітації дітей-інвалідів «Соняшник», м.Полтава
Категория: Мои статьи | Добавил: cherry (23.10.2010)
Просмотров: 724 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: